داستان پیراهن مشکی نساجی لغو شد بنزما در فکر ترک عربستان تونی کروس زمان خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را مشخص کرد تأکید و توصیه شهید سید ابراهیم رئیسی بر ورود فوتبال به مناطق محروم هادی رضایی در تالار مشاهیر فدراسیون جهانی والیبال سقف بودجه اعلام شد:بنویسید ۳۲۵ میلیارد، بخوانید ۵۰۰ میلیارد تاریخ و ساعت بازی بایرلورکوزن و آتالانتا در فینال لیگ اروپا | جاودانگی آلونسو یا تداوم غول‌کشی‌های گاسپرینی؟ روزبه چشمی در استقلال می‌ماند یا می‌رود؟ حضور وزیر ورزش در منزل شهید امیرعبداللهیان و سردار موسوی حجازی مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد توافق پرسپولیس با اوسمار محرومیت هاشمی نسب بخشیده شد تقدیم نشان طلای پارادوومیدانی قهرمانی جهان به رئیس جمهور شهید کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نام «خادم‌الرضا» افشاگری مهم ممبینی در خصوص فساد در فوتبال+ ویدیو امیرقلعه‌نویی: آقای رئیسی پاداشی الهی گرفت برنامه سه هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد بوکسور مشهدی در ترکیب تیم ملی بوکس برای انتخابی المپیک مسابقات ورزشی تعطیل نمی‌شود سهیل مهدی بعد از برکناری در سازمان لیگ چه می‌کند؟
سرخط خبرها

شیوه جدید پلی‌آف جام‌جهانی در قاره اروپا| خطر حذف بیخ گوش ایتالیا و پرتغال

  • کد خبر: ۸۸۴۷۷
  • ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
شیوه جدید پلی‌آف جام‌جهانی در قاره اروپا| خطر حذف بیخ گوش ایتالیا و پرتغال
با پایان مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا، صعود تیم‌های صربستان، اسپانیا، سوئیس، فرانسه، بلژیک، دانمارک، هلند، کرواسی، انگلیس و آلمان به جام‌جهانی قطعی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ با پایان مرحله مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا، صعود تیم‌های صربستان، اسپانیا، سوئیس، فرانسه، بلژیک، دانمارک، هلند، کرواسی، انگلیس و آلمان به جام‌جهانی قطعی شده است. پرتغال، سوئد، ایتالیا، ولز، جمهوری چک، اسکاتلند، اتریش، ترکیه، روسیه، لهستان و مقدونیه‌شمالی نیز در پلی‌آف حاضر خواهند بود. غیر از ۱۰ تیم دوم گروه‌ها، اتریش و جمهوری چک نیز از طریق لیگ ملت‌های اروپا سهمیه پلی‌آف جام‌جهانی را کسب کردند.

پلی‌آف گروهی می‌شود!

مسیر پلی‌آف اروپا برخلاف ادوار گذشته به‌صورت یک پلی‌آف رفت‌و‌برگشت برگزار نمی‌شود و تیم‌ها در این دوره نسبت به گذشته مسیر به‌مراتب سخت‌تری دارند. ۱۲ تیم حاضر در پلی‌آف، به ۳ گروه چهار‌تیمی تقسیم می‌شوند؛ اما به‌صورت گروهی با یکدیگر مسابقه نمی‌دهند. در هر گروه، مسابقات به شکل چهارجانبه حذفی و با تک‌بازی برگزار می‌شود. تیم‌های پیروز تک‌بازی نیمه‌نهایی در گروه‌های سه‌گانه، راهی فینال تک‌حذفی می‌شوند و هر تیمی که فینال را ببرد، به جام‌جهانی‌۲۰۲۲ راه می‌یابد. این اولین‌بار است که پلی‌آف اروپا با چنین شکل پیچیده‌ای برگزار می‌شود.

پلی‌آف مسیر A‌از ۲ نیمه‌نهایی بازی شماره‌یک و بازی شماره ۲ تشکیل شده است که برندگان این بازی‌ها به فینال A‌می‌رسند. پلی‌آف مسیر B‌از ۲ نیمه‌نهایی بازی شماره ۳ و بازی شماره ۴ تشکیل شده که برندگان این بازی‌ها به فینال B‌راه می‌یابند و پلی‌آف مسیر C‌نیز از ۲ نیمه‌نهایی بازی شماره ۵ و بازی شماره ۶ تشکیل شده است که برنده‌شان به فینال C‌می‌رسد. برنده هر فینال نیز راهی جام‌جهانی خواهد شد. میزبان فینال‌های B,A‌و C از طریق قرعه‌کشی مشخص می‌شود.

۵‌آذر، قرعه‌کشی بازی‌ها

قرعه کشی پلی‌آف جام‌جهانی‌۲۰۲۲ در قاره اروپا، روز ۲۶‌نوامبر‌۲۰۲۱ (۵‌آذر‌۱۴۰۰) ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در زوریخ سوئیس برگزار می‌شود و ۱۲ تیم راه‌یافته، حریفان خود را می‌شناسند. نیمه‌نهایی‌ها در روز‌های ۴‌و‌۵‌فروردین‌۱۴۰۱ و فینال‌ها در روز‌های ۸‌و‌۹‌فروردین‌۱۴۰۱ برگزار خواهند شد.

شیوه سیدبندی و قرعه‌کشی مسابقات

نحوه سیدبندی و قرعه‌کشی مسابقات پلی‌آف، براساس نتایج تیم‌ها در دور مقدماتی رقم می‌خورد، نه رده بندی فیفا. ۶ تیم دوم مقدماتی که بیشترین امتیاز را داشته باشند، در سید‌یک و ۴ تیم مقدماتی که امتیاز کمتری دارند، به‌همراه دو‌تیمی که از لیگ ملت‌های اروپا اضافه می‌شوند، در سید ۲ قرار می‌گیرند. مزیت سید‌یک‌بودن، میزبانی در بازی نیمه‌نهایی است؛ اما میزبان فینال بر اساس قرعه مشخص می‌شود.

این نحوه سیدبندی با توجه به پنج‌تیمی‌بودن ۵ گروه، ناعادلانه نیست؛ چرا‌که امتیازات کسب‌شده تیم‌های دوم گروه‌های شش‌تیمی مقابل تیم آخر گروه، محاسبه نمی‌شود و در‌واقع تمام گروه‌ها، پنج تیمی محاسبه می‌شوند. ایتالیا، پرتغال، روسیه، اسکاتلند، سوئد و ولز قطعا با یکدیگر در نیمه‌نهایی بازی نخواهند کرد و میزبان خواهند بود. اوکراین به‌خاطر مسائل سیاسی، در پلی‌آف با روسیه برخورد نخواهد کرد.

کابوس حذف برای ایتالیا و پرتغال

ایتالیا و پرتغال، مطرح‌ترین تیم‌هایی هستند که خطر راه‌نیافتن به جام‌جهانی‌۲۰۲۲ را به شکلی جدی حس می‌کنند. درست است که ایتالیا و پرتغال با حضور در سید‌یک، در نیمه‌نهایی با یکدیگر برخورد نمی‌کنند، اما از‌آنجا‌که رده‌بندی فیفا در قرعه‌کشی نقشی ندارد، این احتمال وجود دارد که ایتالیا و پرتغال با یکدیگر هم‌گروه شوند و در فینال احتمالی با یکدیگر مصاف دهند. در صورت هم‌گروه‌شدن ایتالیا و پرتغال، قطعا یکی از این ۲ تیم پرستاره را در جام‌جهانی قطر نخواهیم دید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->